Muzyczna podróż do świata dzieciństwa.

/
0 Comments

Wspomnienia czasów mojego dzieciństwa najczęściej przywołują u mnie dźwięki i zapachy.
A ponieważ ciągle zachowuję się jak dziecko postanowiłam rozprawić się z duchami przeszłości.
Bo ilekroć zbiera mnie na wspomnienia, zawsze uświadamiam sobie ile jak już właściwie mam lat (19!). Postanowiłam w tym poście zebrać najważniejsze piosenki, które kojarzą mi się właśnie
 z moim dzieciństwem.
I tak jak książek nie należy oceniać po okładce, tak mnie nie oceniajcie po tym czego słuchałam.
Zapraszam w muzyczną podróż do mojej przeszłości(o rajciuniu, jak to brzmi?!). Może będzie miała jakieś wspólne miejsca z Waszymi podróżami?

Musicie wiedzieć, że całe zestawienie piosenek, które wywołują wspomnienia z dzieciństwa powinno należeć do pewnej piosenki z reklamy. Ale ponieważ jest to tak wspaniałe wspomnienie i jest bezcenne znajduje się poza rankingiem. Mianowicie jest to piosenka ,,wlazł kotek na płotek", która jednak zamiast typowego dokończenia miała zmienioną wersję z:  ,,(...)że taka piosenka nie długa" na :,,(...)że taka promocja, coś tam coś tam" (pewnie do głowy Wam przyszła ta niecenzuralna wersja! Nieładnie!). I tę oto wersję zaprezentowałam podczas zabawy choinkowej w konkursie.
Ja-biedne, nieśmiałe, Bogu ducha winne dziecko zostałam wepchana na scenę przez moją siostrę.
I pierwsze co przyszło mi do głowy, siedząc na kolanach Mikołaja to właśnie ta piosenka. Kiedy tylko przeszłam do najlepszej części piosenki, cała sala wybuchła śmiechem, chociaż w sumie nie wiem czemu, bo jak patrzę na to z perspektywy czasu, to to wcale nie było śmieszne, a ja wygrałam klocki. 




Darling- Letkiss 



Jest to ta piosenka, która co jakiś czas pojawia się znienacka w moim życiu, by tekst ,,dub dub dubi dubi dub" skutecznie mógł utkwić w mojej głowie na cały dzień. I szczerze przyznam, że z tej piosenki nic więcej nie kojarzyłam prócz tych chwytliwych słów i towarzyszącej im melodii. Dopiero dziś dowiedziałam się jak ta piosenka się w ogóle nazywa.



Vengaboys-  Boom Boom Boom I want you in my room


 


Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie. No może tylko tyle, że wtedy nie rozumiałam słów tej piosenki, w ogóle chyba ignorowałam słowa prócz oczywiście boom,boom,boom, a te słowa nie wydawały mi się zbytnio podejrzane. A mówią, że dzisiejsza młodzież jest zdeprawowana.



Smerfne hity





No cóż, kiedy wpadłam na ślad smerfnych hitów na youtubie oniemiałam z radości. To jest kwintesencja mojego dzieciństwa! Nie chwaląc się, posiadałam na kasecie 3 części tychże hitów, więc powinnam mieć szacun na dzielni.


Ich troje




Nie zliczę ile tekstów piosenek tego zespołu znam. Począwszy od ,,A wszystko to, bo ciebie kocham", aż po ,,ding dong, spadł już śnieg". Jednak zdecydowanie moimi ulubionymi  utworami są ,,Za ten papieros" i ,, Miłość i zdrada". To byli prawdziwi artyści!



 

 Natalia Oreiro- Cambio dolor


 

Któż z nas nie śledził losów pięknej Milagros i Ivo? Nawet jeśli ktoś zaprzeczy, to i tak nie uwierzę. Nadmienię tylko, że moją ulubioną postacią zdecydowanie była Lina. Ach! I pamiętam, że ostatni odcinek miałam nagrany na kasecie VHS. Szkoda tylko, że magnetowid już nie działa. Za to są powtórki na Pulsie. Ale... to już nie to samo co kiedyś.


 

Yeti,Yeti w górach ma swój dom




Tak, tak. Teraz totalny odpał. Ale nic nie poradzę, że niedzielne przedpołudnia spędzaliśmy oglądając Disco Relax. Było to tak symboliczne jak rosół. 
Ps. Przesuńcie na 0:40. Ten ruch taneczny mam opanowany do perfekcji. I zastanawiam się tylko dlaczego, do jasnej anielki, nie wykorzystuję go na imprezach? a) bo nie chodzę na imprezy, b) bo jeśli już na nie idę to nie tańczę c) nie chcę zostać okrzyknięta królową parkietu. 
A więc: ,,Yeti, Yeti, w górach ma swój dom, Yeti,Yeti skąd on się tu wziął?!"

 Shazza- Bajao Bongo 



   

Udział w tym wspomnieniu znów ma magnetowid. Otóż, mieliśmy ( i nadal mamy chyba) wszystkie najfajniejsze piosenki Shazzy na kasecie VHS. I ja jako mała dziewczynka bardzo często ich słuchałam i oglądałam teledyski. W sumie, już wiem dlaczego czasem zachowuję się dziwnie.


 Modern Talking - You're my heart, you're my soul 








Tu nie ma się co rozpisywać, klasa sama w sobie. Po prostu jomaha, jomasol.

 Just 5- Kolorowe sny 







 

Powiem tylko, że Bartek Wrona był miłością mojej siostry. Ja kochałam tylko tę piosenkę. Chociaż... fajne  z nich ziomki.



A Wam jakie piosenki kojarzą się z dzieciństwem? 

Ps. Zapraszam na facebooka.

 



You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Blogger templates